|
Dragracing.hu megbeszélés2009.10.17. 23:35 -
ave
Október 16-án este tartotta rendszeres év végi megbeszését a dragracing.hu csapata. Szép számmal jelentek meg versenyzõk és érdeklõdõk. Sajnos a helyszín alkalmatlansága eléggé megnehezítette a kommunikációt, a nagy zajban alig hallottuk egymás hangját. De jövõre ezzel már nem lesz probléma! :) Nemzetközi vonalElõször is megtudtuk, hogy az esti megbeszélést megelõzõen 8-9 közép-európai ország versenyszervezõi tartottak megbeszélést Budapesten. Közös célkitûzésük 2010-re egy Central European Cup, vagyis egy közép-európai kupa. Az elsõ évben várhatóan 5 országban, 5 fordulóban kerül majd lebonyolításra:
Ez a versenysorozat a profi, épített autók számára készül elsõsorban. Az autók kategórizálása még nem eldöntött, lehet, hogy a jelenlegi profi kategóriák lesznek, de az is lehet, hogy a King of Europe-on megismert jóval egyszerûbb beosztás szerint versenyeznek majd. A versenyszervezõk várhatóan decemberig döntésre jutnak ebben is, amint lesz eredmény, a timeslip.hu-n biztos lehet majd olvasni róla. Amit lehet már most is tudni, hogy komoly díjazást terveznek, és minden szervezõ támogatja a saját legjobb versenyzõinek kijutását a külföldi fordulókra. A versenyek várhatóan inkább egynapos rendezvények lesznek, de lehetséges, hogy lesz többnapos is. A fordulók mindig az adott ország bajnokságának aktuális fordulója mellett kerülnek majd megrendezésre. Hasonló módon, mint idén a King of Europe volt Kiskunlacházán. Hazai vonalA fórumot olvasók már értesülhettek róla, hogy az MNASZ-ben megalakult a gyorsulási szakág, vezetõje Kohári Zoltán lett. Ezzel a gyorsulási sport egy jóval komolyabb szintre lépett, ami számos elõnnyel, de kötelezettségekkel is jár. Jövõre csak licenszes versenyzõ indulhat az MNASZ felügyelte gyorsulási versenyeken. Szerencsére sikerült alacsony árszinten tartani az éves licensz díját, ami nagyságrendileg 3000 Ft körül várható. Az éves licensz kiadásának feltétele egy érvényes sportorvosi igazolás, illetve kötelezõ biztosítást is kötni, ez kb. 1100 Ft/év. Mivel a Magyar Bajnokság nyílt, ezért nincs akadálya annak sem, hogy külföldi versenyzõ váltson ki éves licenszet. A licenszes versenyzõk elõzetes bejelentés esetén indulhatnak nem MNASZ felügyelte versenyeken is. Nagyon fontos, hogy a bejelentést elmulasztók licensze viszont bevonásra kerül! Az éves licensz névre és autóra szól, tehát ha valakai év közben autót cserél új licenszet kell váltson. Természetesen van lehetõség napi licensz kiváltására is. Ennek hátránya, hogy csak az adott versenyre érvényes (1-3 nap) és a költsége közel hasonló nagyságrendû, mint az éves. Nem kell viszont sportorvosi igazolás, és a licensz lejárta után semmilyen kötöttsége nincs. Az éves licensz elõnyei között említhetem még az összes MNASZ rendvezvény ingyenes látogatását, ami alól csak az F1 futam és a gyorsulási versenyek jelentenek kivételt. A belépõk díja marad 2000 Ft, ahogy a nevezési díj sem változik, 1500/2000 Ft. (street/profi) Alakul a 2010-es versenynaptár is, természetesen még lehetnek változások.
Ezeken kívül is lesz még MNASZ felügyelt verseny egyéb helyszíneken. A Magyar Bajnokság várhatóan három helyszínen, 5-6 fordulóban fog bonyolódni. Kiskunlacháza és Kunmadaras mellett a harmadik helyszín egyelõre nem tisztázott. KategóriákA street kategória szigorodik. Az autóknak teljesen papírozottnak kell lennie, tehát a stroker motorok esetén át kell vezetni a lökettérfogatot a forgalmiban. Utólagos turbósítás is csak akkor engedélyezett, ha ez is papírozva van. (Ezt pontosan hogy lehet megállapítani, nem tudom) S1 kategória határa lejjebb tolódik 1550ccm körülre, tehát az 1.6-os v-tec Hondák S2-ben fognak jövõre menni. A többi street kategória marad, ahogy volt. Megszûnik a teszt kategória. A street szabályainak meg nem felelõ, eddig teszt kategóriában indult autók automatikusan a profik közé sorolódnak. A profik rövidített sorbanállására továbbra is lesz lehetõség, de valamilyen más formában kell majd megváltani a jogot, mint idén. Tehát nem jár minden profinak automatikusan. Valószínûleg lesz piros, fekete meg kék rajtszám (színek hasraütve) és az határozza majd meg kinek mire van joga. Fontos új szabály még, hogy semmilyen dízel autó nem versenyezhet a pályára lefelé irányított kipufogóval. Mivel a teljesen gyári dízel kipufogók is ilyenek, ezért gépátvételnel lesz lehetõség egy terelõlapot kölcsönözni. A profi kategóriáknál annyi változás lesz, hogy az AP4 kategória teljesen nyitott lesz, oda bármilyen jármûvel be lehet nevezni, idõmegkötés, stb. nélkül. (A speciális dragster gépek kívételével AP7/AP8) A tavalyi utolsó versenyen elõfordult, hogy egy autó két kategóriában is indult két pilótával. Jövõre ez már nem lesz lehetséges. Hát, nagyjából ennyit bírtam lejegyzetelni. További részletekrõl a fórumban tájékozodhattok. Ja, még egy fontos dolog: Az idei bajnokság díjátadója várhatóan november 21-én lesz, de még nem kõbe vésett az idõpont, helyszín pedig egyelõre többesélyes.
Dragracing.hu megbeszélés2009.06.24. 22:27 -
ave
Az alábbiakban megpróbálom összefoglalni a ma este tartott Dragracing.hu megbeszélésen elhangzottakat. Pár valószínû változás jövõre:
Persze amíg nincs meg a jövõ évi kiírás, addig ebben még lehet változás.
Megismerhettünk egy nagyszabású tervet a jövõ évre vonatkozóan, egy kelet-európai versenysorozatot, 4-5 fordulóval. A résztvevõ országok várhatóan Magyarország, Románia, Szlovákia, Horvátország, de ez még bõvülhet. Minden országban lenne forduló, itthon talán kettõ is. Fontos lépés a profizmus felé, hogy kategóriánként az adott ország két legjobbjának versenyautóit a szervezõk szállítják és a versenyzõk szállását is biztosítják. Természetesen a helyezettek a ma idehaza megszokottnál jóval komolyabb díjazásra is számíthatnak. A versenysorozaton a profi kategóriákon kívül 2-3 bracket kategóriában lenne lehetõség versenyezni. A bracket versenyzés ugye ahol mesterségesen teremtik meg az esélyegyenlõséget a versenyzõk között. Számomra még nem világos pontosan milyen rendszer lesz, de valószínüsíthetõen fix indexre kell majd lõni, vagyis a 12.0, 13.0 nettó idõ (ET) minél jobb megközelítése a cél, minél jobb reakcióidõvel. Tehát egyszerre indulnak a versenyzõk, nem hendikep rendszerben. Aztán ki tudja, majd kiderül idõvel. Nagyon igéretes tervek, ha sikeres lesz, biztos vagyok benne, hogy a régió többi országa is csatlakozni fog a sorozathoz. Remélem sikerül sikerre vinni a terveket. Jövõre a gyorsulás szakág lesz az MNASZ-ben. Ez rangot ad a sportágnak, de bizony azzal jár, hogy a profi versenyzõk licensze jóval komolyabb lesz, sportorvosi vizsgálat, talán még szabályismereti vizsga is. Említést érdemel még, hogy azt is megtudtuk, hogy Nyíregyházán jövõre nem lesz Dragracing.hu verseny.
|
GyorskeresésArchívum2009. október (1)2009. szeptember (1) 2009. június (1) 2009. április (1) 2009. március (1) 2009. január (2) 2008. december (2) 2008. november (3) 2008. október (1) 2008. szeptember (1) 2008. augusztus (3) 2008. július (1) 2008. június (5) 2008. május (2) 2008. április (11) 2008. március (4) 2008. február (3) Cimkékblog (3) dugattyú (1) dvd (3) elsõ (1) fertõszentmiklós (1) fia (1) futam (3) gyorsulási_verseny (8) henger (1) hengerfej (3) how_to (1) hungaroring (2) jay_leno (1) játék (1) king_of_europe (16) kiskunlacháza (3) magyar (1) megbeszélés (2) mgysz (1) mnasz (1) mozi (3) mérés (1) off-topic (1) persely (1) santa_pod (1) szegény_keverék (2) technikai (4) tököl (6) video (6) videó (1) vihar (1)
Diesel Tuning és Gyorsulás! Élménybeszámolók, technikai infomációk a csapatról.
KISKUNLACHÁZA OB ZÁZÓ FUTAM PART 1 Frissítve : 2010.09.11 Fatal error: Uncaught Error: Call to undefined function mysql_query() in /data/webhosting/timeslip.hu/www/jobboldal.php:327 Stack trace: #0 /data/webhosting/timeslip.hu/www/keret_vege.php(16): include() #1 /data/webhosting/timeslip.hu/www/blog.php(1128): require('/data/webhostin...') #2 /data/webhosting/timeslip.hu/www/404.php(282): include('/data/webhostin...') #3 {main} thrown in /data/webhosting/timeslip.hu/www/jobboldal.php on line 327 |